Arbetssökande

Arbetssökande

Välkommen till Vega HR’s portal för arbetssökande! Vi är glada att du har hittat hit och är intresserad av att utforska möjligheterna som vi har att erbjuda. Hos oss är varje individ unik, och vi strävar efter att skapa en personlig och givande upplevelse för varje arbetssökande som går igenom vår process.

Oavsett om du är mitt i din karriär eller letar efter ditt första jobb, så ser vi fram emot att få lära känna dig och hjälpa dig att hitta rätt matchning för dina färdigheter och ambitioner. Tillsammans kan vi ta nästa steg mot din professionella framtid.

Ta en titt runt på sidan och tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller behöver ytterligare hjälp. Vi är här för att stötta dig på din resa mot nya karriärmöjligheter.

Låt oss börja skapa din framtid tillsammans!

Information om ansökningar

Hur du ansöker om en tjänst

För att söka en tjänst är det bara att klicka på Lediga tjänster och sedan klicka på tjänsten du ska söka. Där får du information om företaget, tjänsten, vilka krav som ställs och vilka egenskaper vi söker. För att sedan söka tjänsten klickar du på ”Ansök om tjänst” och sedan följer du de instruktioner som finns på sidan.

Observera att när du söker en tjänst via Vega HR godkänner du användarvillkoren.

Vad händer när du registrerat dig och ansökt en tjänst?

När du ansökt om en tjänst får du en bekräftelse på hemsidan och då har vi mottagit dina handlingar. Om du går vidare i vår urvalsprocess kommer du att bli kontaktad av oss för att genomföra en personlig intervju, om inte skickas ett mail ut i samband med att tjänsten du sökt blivit tillsatt av annan sökande.

Vi behåller gärna ditt CV i vår kandidatbank för att kunna matcha din person- & kompetensprofil mot framtida uppdrag.

Om du inte går vidare?

Om du inte går vidare kommer du att bli kontaktad via mail i samband med att tjänsten du sökt blivit tillsatt av annan sökande.

Vi behåller gärna ditt CV i vår kandidatbank för att kunna matcha din person- & kompetensprofil mot framtida uppdrag.

Registrera ditt CV

Vill du bara registrera ditt CV?

Om du inte hittar någon tjänst som passar dig rekommenderar vi att du registrerar ditt CV hos oss. Observera att du inte söker en tjänst när du registrerar ditt CV.

Om du vill söka en tjänst går du direkt in på den tjänsten och ansöker. Passar din profil in på framtida tjänsters kravspecifikation kan vi komma att kontakta dig.

Registrera ditt CV hos oss

Rekryteringsprocessen

Om du går vidare i rekryteringsprocessen

Om du går vidare i vår urvalsprocess kommer du att bli kontaktad av oss för att genomföra en personlig intervju. Bedöms du därefter som kvalificerad för att gå vidare i rekryteringsprocessen, är nästa steg oftast att du kommer att få träffa oss tillsammans med uppdragsgivare för en andra intervju. Vid denna tidpunkt är du en av flera kvalificerade kandidater som träffar uppdragsgivaren. Om samtycke uppstår och både du och uppdragsgivaren vill gå vidare genomförs en slutlig anställningsintervju direkt med uppdragsgivaren. Om du blir erbjuden anställning och tackar ja kan du, om uppdragsgivaren önskar det, komma att få genomföra en personlighetsbedömning.

Vi kommer också att kontakta minst två av dina referenser som du uppgett och genomföra en telefonintervju enligt en noga utarbetad metodik. Resultatet kommer att presenteras för din nya arbetsgivare. Eventuellt kan vi komma att genomföra andra kontroller såsom kreditupplysning och begära utdrag ur Belastningsregistret om du söker en tjänst inom offentlig verksamhet som kräver den kontrollen.

Vad händer när du är anställd?

När du tackar ja till anställning erbjuder vi uppdragsgivaren ett kompletterande och anpassat introduktionsprogram för att du ska komma in i din arbetsroll och lära känna företaget och dina medarbetare på bästa sätt. Introduktionsprogrammet är ett stöd för både dig och din arbetsgivare och skall leda till att du får en smidig och bra start på din nya arbetsplats.

Vega HR AB erbjuder uppdragsgivaren 6 månaders garanti på alla rekryteringsuppdrag. Därför lägger vi stort fokus på att finna rätt personlighet bland de kvalificerade kandidaterna som sökt tjänsten. Din kompetens, egenskaper och personlighet ska matcha ledarskapet och de medarbetare som du ska samarbeta med.

För att stötta dig och din nya uppdragsgivare i att få en så bra start som möjligt, erbjuder vi, förutom introduktionsprogram, tre uppföljningsmöten med dig och din arbetsgivare under dina 12 första månader som anställd. På dessa möten kan till exempel frågor kring din anställning, trivsel, relationer, arbetsuppgifter och ledarskap tas upp och ventileras på ett otvunget sätt.